Модний міланський експерт Євген Єрш про кризу fashion індустрії

Що для вас означає Італія? Для мене Італія – мода, а Мілан – столиця та серце модної індустрії. Як f ashion індустрія живе в період карантину? Які зміни торкнулися її? І що буде далі?
Відповіді на ці та багато інших питань дав комерційний менеджер міланського шоу-руму “IFD – International Fashion Diffusion” Євген Йорш , який поділився досвідом роботи до та під час кризи та запропонував своє бачення моделі індустрії в епоху COVID-19.
Удар вірусом по fashion індустрії
Яка мода буде після карантину, ще доведеться зрозуміти. Щодня відбуваються наради, на яких вирішується, якою буде система. Які зміни мають внести всі світові модні будинки, щоб витримати цю глобальну кризу. Але дійсно карантин дуже боляче вдарив по fashion.-індустрії. Вона, як ніхто, постраждала через ізоляцію людей, які в ці лихоліття думали, як врятувати своє життя і життя своїх близьких, не померти від голоду і закупитися продуктами першої необхідності. Як врятувати свій бізнес і не залишитися без роботи, а також не залишити без роботи своїх підлеглих, ніж оплачувати оренди, зарплати і так далі. І ніхто в цей момент не думав, як придбати сукню з останньої колекції чи сумку з пітона. Тому всі нові колекції, над якими працювала величезна кількість дизайнерів, менеджерів, кравців, технологів та інших, які витратили півроку життя, безліч енергії, сил та ідей на створення нової колекції, були змушені забуті в цей період. Все це так і не потрапить на вітрини бутіків.
Що відбувалося у Мілані перед карантином
Я, як менеджер, призначав зустрічі у show-room у Мілані, презентував нові колекції, разом із безліччю баєрів, ми всі обирали, замовляли та вносили до системи замовлення. Підбирали під кожного клієнта необхідний асортимент. Враховували погодні умови країни, регіону тощо. Адже байєр з Арабських еміратів на зиму не замовлятиме черевики на натуральному хутрі, а байєр із Сибіру легкі лофери . Тому модні будинки розробляють величезні колекції і виставляють їх у своїх шоу-румах для того, щоб кожен міг замовити собі в бутік те, що йому потрібно. І ось, усі ці праці були марні, бо як тільки ми закінчили байєрськусесію, як тільки оформили всі замовлення та внесли їх у систему модних будинків, перед тим, як запустити все це у виробництво, їх потрібно підтвердити тридцятивідсотковою передоплатою і після цього модні будинки починають закуповувати потрібну кількість тканин, аксесуарів. Фарбувати всі ці тканини, принтувати та виробляти. І ось, у цей найважливіший момент, у нас починається COVID-19, оголошують, що вірус проник із Китаю до Європи та однієї з перших країн Європи, виявляється Італія. Це й зрозуміло, адже з усього світу сюди у цей період приїжджали люди на замовлення. У цей період був Міланський тиждень моди, найвідоміша виставка взуття Micam, за ним одразу — виставка White. Плюс туристи з усього світу. Ось так, Італія взяла на себе удар і виявилася однією з перших. Так ось, саме в цей момент, а точніше, наприкінці лютого та на початку березня всі модні будинки запускають у виробництво замовлення на наступний сезон WF 20-21, коли, саме в цей момент, клієнти, тобто власники бутиків, повинні викуповувати літо. SS20, які так само замовляли півроку тому. І в цей момент починається епідемія COVID-19. Світ моди просто завмер у жаху від цих подій. Модні будинки не знали, як їм чинити, бо закон визначає закрити усі бутіки, торгові центри. Вулиці вимирають, людей нема.
Бюджет та попередні замовлення колекцій скасовуються
Клієнти відмовляють у підтвердженні замовлень наступної зими WF20-21. Хтось просить підтвердити без передоплати, хтось просить знижки. Хтось урізує бюджети та скорочує замовлення. Починається переполох, паніка. Ну і це ще не найстрашніше, справа в тому, що літні замовлення вже готові, але клієнти їх не встигають викуповувати, тому бутіки закриваються, кордони закриваються і заводи закриваються. Відповідно, у клієнтів (власників бутиків) немає грошей на підтвердження зимових замовлень і в той же час на викуп літніх колекцій. Відбуваються скорочення на 40-60% бюджету. Багато хто починає закриватися, бо не витримує таких подій. З цього моменту світ моди починає змінюватися, шукати альтернативу, скорочувати колекції, скорочувати кількість виходів (ми знаємо, що є кілька виходів у сезон — пре-колекція сезону, основна колекція сезону,fashion колекція з подіуму, ну і так далі, розробляються всякі капсульні колекції, колаборація) Все це зроблено, щоб постійно оновлювати асортимент у бутіках.
Що буде з Тижнем Моди в Італії
Нині цього сезону пре-колекції анулювали, основні — перенесли на другу половину липня та вересень. Чоловічі тижні моди не будуть проводити влітку, а планують об’єднати з жіночим тижнем і проводити у вересні. Так само йдуть пошуки альтернативних способів роботи. Більшість баєрів не зможуть прилетіти до Мілану на замовлення, особливо в липні, оскільки це буде неможливо зробити через відсутність рейсів. Багатьом країнам ще заборонено прилітати до Італії. Але байєрська сесія вже розпочинається. Ще невідомо, хто зможе прилетіти у вересні.
Робота Модних Будинків в умовах кризи
Тому всі модні будинки створюють свої програми онлайн-замовлень. Менеджер зможе отримати доступ до цих програм, знайомитися з колекцією наживо на презентації і також ознайомиться з програмою для онлайн-замовлень. Він зможе під кожного клієнта створювати особистий код і надсилати посилання клієнту ( байєру ). Таким чином, власник бутика або його баєр зможуть, сидячи в офісі, оформити замовлення, не виїжджаючи зі свого міста. Все, як і раніше, буде конфіденційною інформацією для прайвозі модного будинку. Ніхто, крім баєрів, не зможе побачити нові колекції та зробити замовлення. Все, як раніше, але онлайн. Також потрібно відзначити, що створюються нові платформи для цих онлайн-замовлень. І навіть віртуальні мультибрендові шоу-руми в 3D-форматі. Коли, так само, модний будинок укладає контракт із такою платформою. Їх зараз багато розробляється і одна з них називається Joor . Ти ходиш віртуально по шоу-румута розглядаєш колекції. Якщо тобі подобається якийсь бренд із представлених у цьому віртуальному шоу румі, ти заходиш і починаєш вибирати речі, за категоріями, кольорами розмірами та замовляти. Цю інформацію виходить менеджер, консультує клієнта та оформлює замовлення. Як тільки ви перестали формувати своє замовлення, підтверджуєте його менеджеру, він автоматично потрапляє в кредитний відділ бренду, там виставляють фактуру-проформу і роблять запит на передоплату. І далі, все, як завжди. На жаль, через конфіденційність я не можу назвати імена брендів і компаній, але багато хто вважав, що це дуже економить витрати кампанії.
Скорочення бюджетів на баєрів
Якщо клієнт великий і має мережу магазинів, то потрібно відправляти за кордон (Мілан, Париж, Лондон, Берлін, Нью-Йорк і так далі), висилати більше 10 – 20 баєрів і оплачувати їм перельоти, готелі, їжу і відрядження . Все це обходиться компаніям у великий бюджет, ми говоримо про мільйони євро, повторюся, коли компанія велика і там багато баєрів у штаті. Якщо ви власник одного бутіка і у вас 2-3 баєри , там, звичайно, менше витрат, але вони теж є. Так ось, про це говорили, всі думали, як зробити компанію продажу менш витратною.
Бренди в Італії відновлюють роботу
Онлайн-замовленнями, віртуальні шоу-руми і так далі… Це були лише далекі плани, які півроку тому були лише у мріях і на їх здійснення треба було витратити ще не один рік. COVID-19 змусив це здійснити у найкоротший термін. І звичайно, нереально по картинці зрозуміти всю красу колекції, доторкнутися до тканини, попросити живу модель у живому шоу-руміприміряти річ і побачити її крій, текстуру, задум автора, про яку відразу розповість менеджер. Подивитися карту квітів не на папері, а вже заздалегідь пофарбовані шматочки тканин. Якщо це сумки, взуття або просто шкіряний виріб, то торкнутися вироблення шкіри і вибрати потрібну технологію вироблення. Переглянути відтінки її фарбування. Звернути увагу на технології прошивки і таке інше… Адже мода — це мистецтво, це старовинні традиції та новітні технології. Ця ціла індустрія, яку ніяка картинка 3D і навіть 300 D, якщо вигадають таку, не зрівняється з живим дотиком до високого. На наступний сезон SS21 – це наступне літо, багато великих модних будинків зрозуміють, що бюджети впадуть на 40-50%, що відповідно змусить їх скоротити персонал.
Коли і за яких умов модна індустрія може повернутися до колишнього русла?
Я дуже сподіваюся, що всі ці нововведення не витіснять традиції, якими fashion -індустрія пишається століттям. Я сподіваюся, що баєризавжди приїжджатимуть до шоу-рум Мілана і ми, менеджери, зможемо їм доносити головну філософію того чи іншого модного будинку. Що ми зможемо розповісти, як раніше, про кожну традицію, технологію та матеріал з душею. Тільки тоді все це цінуватиметься і матиме попит. Інакше все стане однаковим і бездушним. Але щоб повернутися у звичайні ритми, світові моди потрібно як мінімум ще два сезони, це означає один рік. І, що за цей рік може прижитися з усіх новацій, що залишиться, як і раніше, нам покаже лише час. Але світ моди вже ніколи не буде колишнім, він буде ділитися на до COVID-19 і після COVID-19. А ось який з них кращий, ми зможемо відповісти, як мінімум, через рік.

Welcome , my friend! I’m International Journalist and I write travel news, fashion articles and make interview with interesting, public persons from the all world.