Артур Каплун: «Стиснення – страх перед соціумом»

Про фотографії можна сказати багато, про фотографів ще більше. Роботи одеського фотографа Артура Каплуна можна любити або не погоджуватися з такою інтерпретацією внутрішньої свободи дівчини, але не погодитися з тим, що Артур Каплун — талановитий фотограф — просто неможливо.
1. Скільки років ти займаєшся фотографією і якою є історія твого початку?
В Україні вчитися фотографії просто ніде, і гадаю, що ніколи й не буде. У дитинстві я ходив на курси художньо-образотворчого мистецтва, пізніше відвідував школу ім. Костанді. Мені було цікаво, чого вони навчать, і звідти я виніс багато знань з композиції, начерків, силуетів. Як не крути, але фотографія – те саме, що писати картину, тільки відрізняються інструменти для втілення. Фотографія — факт, який ти прийшов і зняв, це те, що є насправді. Я взагалі не думав ставати фотографом, це вийшло само собою. Спочатку хотів займатися створенням комп’ютерних ігор, мультфільмів. Я навчався в інституті на художнього проектувальника, я вивчав 3D та всі графічні редактори, які існували на той момент. Так вийшло, що я зв’язався з фотографом і він запропонував мені обробити його фотографії, і я два роки працював разом з ним. На той час фотографів було дуже мало, і ми розійшлися з ним на ґрунті фінансів, і я вирішив взяти фотоапарат до рук і почати фотографувати самому. За перші півроку зняв понад сотню портретів я знімав щодня, маючи на меті зняти гарний портрет. Я не думав ні про що, я просто знімав, і все! Я думаю, саме сумніви заважають багатьом людям досягти своєї мети. Всі ці майстер-класи та інше, як би вселяють людям, що вони нічого не знають і не вміють. Все ви знаєте, просто, беріть та робіть! Через півроку мені набридло робити одні портрети, і я подумав, що робити далі. Я почав у 2010 році, а вже у 2011 почав активно розвиватися ВКонтакте (VK) і всі фотографи масово кинулися до цієї соцмережі. З’явилося багато різних пабликів. І я вирішив, що треба наздоганяти. Я почав вивчати ринок і смаки публіки і зрозумів, у якому напрямку я займатимуся найближчі років п’ять!
2. Чому ти зупинився саме на жанрі НЮ?
Ще під час зйомки портретів я познайомився з моделлю, яка знімалася саме в цьому жанрі і вирішила спробувати зняти це у своєму баченні, аналізуючи фотографії, що були раніше побачені. Але тоді я був ще дилетантом і просто вчився. Навчався я рівно до того моменту, коли визначився для себе – що я займатимуся саме цим напрямом і все інше не моє і я просто відмовляв усім замовникам, які до мене приходили. Зізнаюся, часом було складно, бо це були реальні гроші, але я вирішив, що зніматиму саме НЮ. Коли ти знімаєш у певному жанрі і відразу берешся зняти щось інше, то просто розумієш що це – слабше! Ні, воно не гірше, але слабше! І ти думаєш, навіщо я витратив на це свій час, якщо я міг зняти більше та якісніше у своєму жанрі. За ці десять років я періодично відвідував майстер-класи у професіоналів. Вчитися – треба, але, головне, не поринути у цьому навчанні. Багато хто приходить на майстер-клас і після нього намагається знімати так само, як і фотограф, стаючи його клонами, але це все – дурниці, тому що ви ніколи не станете цією людиною. Я завжди читав між рядками і коли я зрозумів, що знайшов ту саму родзинку, якої немає ні в кого, тоді люди приходитимуть саме до тебе! Я оголю не просто тіло, а створюю сюжет, який цікаво подивитися до кінця, так це не ефект підглядання, а оголене тіло – лише як факт присутності. На сьогоднішній день, якщо хочу попрацювати з дівчиною, а вона каже, що категорично не хоче оголюватися, то я, швидше за все, відмовлюся. Фотографів, які просто знімають красиво – багато, а в мене – це певний сюжет, історія. Звичайно, я обговорюю з моделлю, що вона хоче,
3. Як приходять ідеї для зйомок, щоби не повторюватися?
Я виробив для себе таку схему – фотограф повинен займатися баченням ракурсів, а модель – включати акторську майстерність. Я ніколи не намагаюся побудувати психологічний портрет моделі, я завжди цікавлюся у моделі, як вона це бачить, які, можливо, має нереалізовані бажання, і я максимально намагаюся занурити модель в ту атмосферу, про яку вона мені розповіла, намагаючись дати їй точно те, чого не вистачає у звичайному житті. Ось, наприклад, буває таке, що без кляпа в роті модель не могла розкритися, я розумію, що це сором. Всі ці ідеї – нескінченні, тому що у кожної дівчини свої бажання та переваги. Тому мені важко сказати, де шукати ідеї, їм просто потрібно дати можливість реалізуватися.
4. Чи є зйомки, якими ти пишаєшся?
Можу сказати, що всі мої роботи на гідному рівні і я не соромлюся жодної з них помістити у своє портфоліо. Я привчив себе тому, що потрібно знімати цікаво, різноманітно, щоб не повторюватися. Є, звичайно, зйомки, які ближчі мені, моїм уподобанням. Я дуже люблю агресивні та сміливі зйомки. Соромлення – страх перед соціумом. І якщо цей страх прибрати, то можна зробити все!
5. Як ти ставишся до «хейтерів», або людей, які вважають твої роботи просто ганебними?
Дермо з людей вибити складно, якщо воно вже є. Тому його треба зливати туди, куди потрібно. Ці люди завжди будуть. А тим людям, які здорово пишуть свої думки та намагаються зрозуміти, навіщо це потрібно, я намагаюся пояснити на якихось прикладах. Можливо, він не так уявив те, про що він говорить. Хороша чи погана реакція на мої роботи – реакція і це добре. Потрібно більше звертати увагу на тих людей, які не перегорнули до кінця роботи. Для всіх милих не будеш, але треба прагнути максималізму.
6. Чи були конфлікти з моделями, замовниками і чи підписуєш ти договір, якщо це зйомка ТФП?
Проблеми завжди є та будуть – це нормально. Але, в основному, траплялися конфлікти, коли спочатку модель дозволяла викладати ці фотографії, а потім різко говорила, щоб я все видалив. Так, немає проблеми не викласти якісь фотографії, але коли замовник спочатку дав «добро», а потім різко не пам’ятає про це, це якось не дуже. А, що стосується творчих зйомок, то тут одна й та сама історія — з’являється хлопець і починається битися в істериці, що, як це його дівчину показують оголеною))). Це ще один показник того. наскільки чоловіки можуть бути слабкими особистісно. Якщо вже на те пішло, то ти можеш оплатити цю зйомку по прайсу, а я її видалю і робіть, що хочете з цими фотографіями. Чоловіки – шалені власники, бо вони чогось бояться!
7. Зараз дуже популярно серед фотографів – полетіти на пару місяців для роботи в Тайланд, Балі і т.п. Ти не маєш такого бажання?
Мене дуже приваблюють інтер’єри Франції, Італії, а також тропічні країни. Але тут є один нюанс: у твоїй голові – красива картинка, але, тобі ж все це потрібно організувати! Логічне робити такі зйомки для журналів, або для зйомок з великим бюджетом. Тому зараз я — «тренуюся перед змаганням». Зйомки, які бачу, дуже часто схожі один на одного, а я так не хочу. Звичайно, в майбутньому я зніматиму закордоном, але я хочу, щоб це було щось особливе!
8. Чи є такий журнал, в якому ти дуже хочеш опублікувати свої роботи?
Раніше я дивився на роботи журналу Playboy і десь орієнтувався, але зараз Playboy в Україні жахливий. І я навіть частково розумію, чому так — фотографів беруть за безкоштовно, це все не професіонали, плюс усі обкладинки та розвороти продаються. А, як відомо, хтось замовляє — той і платить, тому й зйомки стали не зовсім відповідати початковій політиці журналу. Я, наприклад, розміщуюсь на спеціальних сайтах — творчих майданчиках, де люди розміщують свої роботи у пошуку замовників та піару. На цьому сайті практично вся іноземна аудиторія, мої роботи вже кілька разів публікували в німецьких журналах, американських. Мені цікаво, коли журнали самі беруть мої роботи, які зацікавлені у співпраці зі мною. Мені напевно хотілося б зняти для Playboy, як, для імені (але не українського та російського). Я хочу дорости до такого рівня, коли мене запрошуватимуть із висоти поваги.
9. Як твоя робота вплинула на твоє особисте життя?
Тут, я люблю наводити приклад гінекологів. Для кожного своя робота має інший сенс, ніж хтивий погляд на життя. Для мене фотографія — не робота, а покликання, якому приділяю більше уваги, ніж тій дівчині, яку знімаю. У мене були ситуації, коли мені не довіряли, Але, на даний момент у мене є розуміння, що потрібне поділ особистого життя та роботи. Тому, у мене настільки довірчі стосунки з моєю дівчиною Лерою, що вона може прийти будь-якої миті до мене на зйомку, інтерв’ю (як зараз). А в житті вона зайнята своєю власною справою. Всі ті, хто схильні до будь-яких продовжень після зйомки — або ще не зрозуміли, що їм насправді потрібно в житті, або спеціально купили фотоапарат для своїх хтивих цілей. У мене спочатку було таке розуміння — якщо ти купив камеру для того, щоб спростити собі життя, щоб з кимось переспати, але наскільки ж ти мізерний, що ти не можеш без камери порозумітися з дівчиною. Мені здається, що це непристойно!
10. Ти якось готуєшся до зйомок?
Ні, абсолютно. Ти знаєш, у нашому мозку є одна проблема – створювати непотрібну важливість, яка заважає завершити справу. Коли ти навчишся перед собою цю важливість ставити на другий план, ну вийде погана зйомка, зустрінетесь в інший раз і зробите краще. Чим більше ти переживаєш і думаєш, що в тебе щось не вийде, то в тебе справді не вийде! Я навчився вимикати цю важливість. Єдиний момент, який може трохи справді засмучувати — якщо модель їде в іншу країну і більше не приїде сюди, або людину не стане, у мене була така ситуація. Я весілля не знімаю, тому все можна перезняти.
11. Щоб ти собі сказав десять років тому і яким ти бачиш себе через 10 років?
Якби я повернувся на десять років тому, що штовхає б собі «не витрачай книжки праворуч і ліворуч»! Скільки б я не брав грошей із собою на гульки, я завжди повертався додому із 20 гривнями. Я міг би витратити ці гроші на розумніші речі: реклама, нова техніка, машина, подорожі і т.д. І це я можу порадити абсолютно всім. Через десять років я бачу себе людиною, яка не йде на поступки, які їй не потрібні і більш тверді у своїх рішеннях.

Welcome , my friend! I’m International Journalist and I write travel news, fashion articles and make interview with interesting, public persons from the all world.