Оля Лі: «Зараз ми привчаємо наших дизайнерів, що потрібно відповідати світовому досвіду…»

Оля Лі – маркетолог компанії Pink Label розповіла про те, як прищеплювати дизайнерам досвід іноземних колег, що потрібно робити, щоб бренд продавався і як відбирати колекції дизайнерів для нових сезонів.
1. Зазвичай дизайнерські магазини досить невеликі. А у Вас найбільший концептуальний магазин, чи важка ноша?
Як виникла ідея створити великий концептуальний магазин? Справа в тому, що це світовий тренд і останніми роками він дійшов до нас, до пострадянських країн. У вас у Києві теж є аналогічні проекти, і ми стежимо за цим. Адже принципи роботи та й концепція — схожі. У чомусь ми попереду, десь відстаємо. Ідея не нова, але вона виросла з того, що наш власник мав приміщення, в якому був, і досі є, салон краси. Були місцеві дизайнери, які казали, що в тебе є вільний простір і до тебе ходять цікаві клієнтки, давай повісимо свої речі. І так вийшло, що багато хто потягнувся в салон і цього простору стало не вистачати. Тоді вирішили відкрити перший Concept Store для казахстанських дизайнерів. Наразі все це цікаво, актуально, тому немає проблем, щоб його наповнити.
На сьогоднішній день у нас ширша місія. Ми не обмежуємося лише торговим майданчиком, який бере на тимчасове зберігання товар та продає. Ми допомагаємо дизайнерам рости, організовуємо для них зустрічі, ділові сніданки. Допомагаємо з грамотною побудовою бренду, удосконалимо крій. Наша місія – допомагати освіті дизайнерів, щоб їхній рівень зростав. До нас часто звертаються організатори показів, конкурсів для дизайнерів, і ми їм радимо. За два роки роботи понад 150 дизайнерів чи тих, хто себе ними вважають, пройшли через нас. Ми не стоїмо на місці та динамічно розвиваємося. У нас представлено 27 дизайнерів у ЦУМі, але ми можемо довести їх число до 50. В Essentai Mall представлена більш преміальна лінійка і розрахована на 20 дизайнерів, а, на даний момент, їх дванадцять. Ми допомагаємо дизайнерам рости, організовуємо для них зустрічі, ділові сніданки. Допомагаємо з грамотною побудовою бренду, удосконалимо крій.
Наша місія – допомагати освіті дизайнерів, щоб їхній рівень зростав. До нас часто звертаються організатори показів, конкурсів для дизайнерів, і ми їм радимо. За два роки роботи понад 150 дизайнерів чи тих, хто себе ними вважають, пройшли через нас. Ми не стоїмо на місці та динамічно розвиваємося. У нас представлено 27 дизайнерів у ЦУМі, але ми можемо довести їх число до 50. В Essentai Mall представлена більш преміальна лінійка і розрахована на 20 дизайнерів, а, на даний момент, їх дванадцять. Ми допомагаємо дизайнерам рости, організовуємо для них зустрічі, ділові сніданки. Допомагаємо з грамотною побудовою бренду, удосконалимо крій. Наша місія – допомагати освіті дизайнерів, щоб їхній рівень зростав. До нас часто звертаються організатори показів, конкурсів для дизайнерів, і ми їм радимо. За два роки роботи понад 150 дизайнерів чи тих, хто себе ними вважають, пройшли через нас. Ми не стоїмо на місці та динамічно розвиваємося. У нас представлено 27 дизайнерів у ЦУМі, але ми можемо довести їх число до 50.
В Essentai Mall представлена більш преміальна лінійка і розрахована на 20 дизайнерів, а, на даний момент, їх дванадцять. До нас часто звертаються організатори показів, конкурсів для дизайнерів, і ми їм радимо. За два роки роботи понад 150 дизайнерів чи тих, хто себе ними вважають, пройшли через нас. Ми не стоїмо на місці та динамічно розвиваємося. У нас представлено 27 дизайнерів у ЦУМі, але ми можемо довести їх число до 50. В Essentai Mall представлена більш преміальна лінійка і розрахована на 20 дизайнерів, а, на даний момент, їх дванадцять. До нас часто звертаються організатори показів, конкурсів для дизайнерів, і ми їм радимо. За два роки роботи понад 150 дизайнерів чи тих, хто себе ними вважають, пройшли через нас. Ми не стоїмо на місці та динамічно розвиваємося. У нас представлено 27 дизайнерів у ЦУМі, але ми можемо довести їх число до 50. В Essentai Mall представлена більш преміальна лінійка і розрахована на 20 дизайнерів, а, на даний момент, їх дванадцять.
2. Які дизайнери представлені у Вас?
Насправді їх досить багато і когось окремо відзначити не можу. Ми за те, щоб наші дизайнери брали досвід від іноземних. Та ж Україна, Грузія щодо дизайну, якості крою, цікавих моделей пішли далеко вперед. Ми це розуміємо і тому часто запрошуємо грузинських дизайнерів і раді — українським. А так когось виділяти не хотілося б, тому що ми належимо однаково до всіх.
3. За якими критеріями вибираєте нові колекції?
Ми, скоріше, не судді, а друзі нашим молодим, цікавим людям, які хочуть бути дизайнерами чи стали ними. Тому ми завжди дивимося на якість пошиття та найважливіша деталь – бажання самого дизайнера, наскільки він у перспективі бачить розвиток себе та свого бренду. Якщо це більше схоже на те, що, ось у мене є кілька грошей і я хочу спробувати, то це не цікаво. Тому що у нас майданчик унікальний, є інтернет-магазин, дві offline точки, у нас ще запускається журнал, де буде все про моду, красу. І це не просто журнал, а досить унікальний проект. Це те, що допомагатиме продавати. Дизайнери для нас партнери, а ніяк не постачальники товару. Ми вкладаємо душу, серце, засоби, щоби це все просувати. Якщо ми беремо когось у команду, то даємо дизайнеру графік, щоб він знав, коли надавати колекції, щоб ми встигали їх описати та сфотографувати. І, головне, щоби колекції були авторські, а не скопійовані звідкись. Щоб було видно, що людина має фантазію, навички конструювання. Ми запрошуємо іноземних спікерів, які розповідають нашим дизайнером про те, що найголовніше в одязі – ідея, яка не повинна бути гіршою за обличчя, а іноді навіть краще. Це те, що ви продаєте, це чому людина повинна вибрати не мас-маркет, а, саме, вас.
4. Ви легко починаєте співпрацю з новими товарними знаками?
Ми не маємо такого, що потрібно пройти десять етапів, щоб зустрітися з нами. Перше, що має зробити людина — це подзвонити, потім інформація про неї десь у мережах, щоб ми могли подивитися. Можливості кудись виїжджати у нас немає, тому ми обираємо той самий Інстаграм. Якщо ми бачимо, що це справді щось цікаве, то запрошуємо до нас на зустріч. Як правило, дизайнер привозить 3-5 виробів із собою, розповідає — скільки і почому, і ми вже працюємо далі.
5. Ви позиціонуєте себе як show-room вітчизняних виробників. А дизайнерам з інших країн реально потрапити до вас?
Нам став цікавим досвід іноземних брендів, адже наші дизайнери теж дивляться і знають про fashion-індустрію з колишніх країн СНД. пішли далеко вперед. Вироби та бренди з України та Грузії стали відомі в інших країнах світу. Адже сама Мішель Обама має вироби від українських дизайнерів. Ми запрошуємо та раді співпрацювати з іноземними брендами. Так, ми не можемо робити це масово, тому що концепція така, що 70% має бути саме наших казахських дизайнерів. Зараз ми ведемо переговори з новим киргизьким брендом, який був представлений у Москві Тижнем моди.
6. У вас з’явимося другий Show-Room в Алматі. Асортимент товару відрізняється?
У кожній пострадянській країні були ЦУМи, ГУМи і це було такою собі модною міткою. Show-Room, який знаходиться в ЦУМі в старій частині міста – свого роду класика. Але зараз з’являється багато нових торгових центрів та різних класів. Коли ми спробували завести саме преміум-контингент у ЦУМ, це було не дуже успішно. Саме тому, що Show-Room в ЦУМі дуже великий, більше 300 квадратних метрів і там був і мас-маркет, і дорожче, і була занадто велика прірва. Тому ми вирішили зробити різний сегмент, показати тій аудиторії, що не обов’язково купувати європейський luxury brand, якщо наші вже навчилися працювати зі шкірою, тонкими фактурами, можуть до найтоншої органи та секти пришивати якісь шкіряні візерунки та орнаменти. Ми відібрали тих дизайнерів, які, на наш погляд, були готові, ті, які вже виросли, які мали свою дружню аудиторію. Тому що комерційний успіх також важливий для цього. Але, ми завжди відкриті, якщо дизайнер приходить і каже, що він хоче спробувати стати в Essentai Mall, то без проблем.
7. Як часто ви влаштовуєте акції, розіграші для клієнтів?
Наразі ми привчаємо наших дизайнерів, що потрібно відповідати світовому досвіду. Коли сезон розпродажів, то наші теж роблять знижки. Тому що розуміють, що якою б красивою дизайнерською спідницею чи кофточкою не було, наступного року вона втратить свою актуальність. Хоча б тому, що людина, яка заходить у show-room кілька разів скаже, що вона бачила це минулого року. І ми завжди кажемо, що краще продати зі знижкою, щоб були кошти на пошиття нової колекції. Ми йдемо шляхом робити вчасно знижки, ми завжди пропонуємо клієнтам бонуси, подарунки до покупок, щоб стати привабливими для клієнтів. Вже березень і кожен клієнт отримуватиме якийсь приємний бонус. Так, як ми заявили про себе як преміум, то в Essentai Mall завжди є гарне шампанське, частування для того, щоб клієнтам було суперкомфортно і став приємний сам процес. Все-таки, розіграші та інше — це доля інших мас-маркету. Нам дуже часто пропонують брати участь у будь-яких акціях, але ми розуміємо, що одяг — це тонша річ, адже дизайнери часто шиють в одному екземплярі та одному розмірі. Як ми можемо розіграти костюм розміру S, а переможець виявиться з іншим?
8. Реклама – двигун торгівлі, а Інстаграм, так тим більше. Чи залучаєте популярних особистостей для реклами?
У нас трохи інший підхід до цього. Над нашою розеткою працюють три країни, включаючи Україну. Ми пішли шляхом великих компаній і у нас дуже багато фінансових коштів витрачається на online-marketing і content-marketing. У нас повністю свій продакшн, починаючи з продуктивної каталожної зйомки та закінчуючи рекламними кампаніями. Ми працюємо за трьома принципами: ідея, концепція та аналітика. Чимало коштів було витрачено на технологічний зв’язок. Ми повністю відстежуємо дії наших клієнтів на сайті, якщо, наприклад, надходить дзвінок до call-center, то ми вже знаємо на яких сторінках був клієнт на сайті. У нашій команді зібрано дуже багато досвідчених і грамотних людей, які пройшли всі стадії становлення ще в той час, коли все зароджувалося. З кожним разом ми все більш точно можемо розуміти, хто наша аудиторія, де вона і що їй потрібно. Цю інформацію ми передаємо дизайнерам, щоб вони побачили за пошуковими запитами, коли і який товар є актуальним. Те, на що ми орієнтувалися раніше і те, що виявилося насправді, — це трохи різні речі. І ми показуємо дизайнером те, що насправді продається. Класичний маркетинг не працює і потрібно шукати альтернативу. Так само, як і встаграмі в класичному його вигляді не працює. Люди перенасичені інформацією, яка є у стрічці новин. Ми трохи пройшлися регіонами і з’ясувалося, що є два міста, які роблять здебільшого всі інтернет-продажі. Це міста, які, здавалося б, інші могли б ігнорувати, а за фактом інтернет-замовлення йдуть саме звідти. Нашими магазинами offline управляють online. Каса, яка стоїть у магазині, розроблено з нуля і там ми вирішуємо питання із фактичними залишками. Якщо товар продано в offline магазині, то він відразу знімається в online магазині. Або, якщо людина зарезервувала його online, то на касі у продавців висвічується, що її потрібно прибрати. На касі ми можемо записати дані клієнта і вони відразу потрапляють до бази розсилок. Далі буде так, що ми знатимемо, що до нас у магазин зайшла саме Клавдія Никифорівна і на екрані буде показано, що зараз є речі її розміру і що ми можемо їй запропонувати. На жаль, дуже багато дизайнерів не приділяють належної уваги маркетингу і вони думають, що якщо він дизайнер, то все має подаватися само собою. що його треба прибрати. На касі ми можемо записати дані клієнта і вони відразу потрапляють до бази розсилок. Далі буде так, що ми знатимемо, що до нас у магазин зайшла саме Клавдія Никифорівна і на екрані буде показано, що зараз є речі її розміру і що ми можемо їй запропонувати. На жаль, дуже багато дизайнерів не приділяють належної уваги маркетингу і вони думають, що якщо він дизайнер, то все має подаватися само собою. що його треба прибрати. На касі ми можемо записати дані клієнта і вони відразу потрапляють до бази розсилок. Далі буде так, що ми знатимемо, що до нас у магазин зайшла саме Клавдія Никифорівна і на екрані буде показано, що зараз є речі її розміру і що ми можемо їй запропонувати. На жаль, дуже багато дизайнерів не приділяють належної уваги маркетингу і вони думають, що якщо він дизайнер, то все має подаватися само собою.
9. Які новинки будуть представлені в Show-Room напередодні весни?
Ми чекаємо на кілька нових брендів з цікавими самобутніми колекціями. З казахстанських — чекаємо на цікаві етнічні бренди. Нині це користується популярністю. Також у березні ми презентуватимемо наш журнал. На жаль, у Казахстані видань мало й так, а щоб усіх їх читали, такого — немає. Глянець зараз занепадає і вони використовують будь-яку можливість написати про когось, щоб заробити. Тому ми створюємо такий журнал, який розповідатиме про моду, новинки, цікаві бренди, одночасно підвищуючи продаж колекцій.

Welcome , my friend! I’m International Journalist and I write travel news, fashion articles and make interview with interesting, public persons from the all world.